والدین بخوانند| چطور به کودک‌مان بگوییم رئیس جمهور به شهادت رسیده است؟ ماماها نقش پررنگی در مسیر ترویج فرزندآوری و در تحقق موضوع جوانی و افزایش جمعیت دارند «جنبش جهانی تعهد به خانواده» ایده‌ای نو که توسط رئیس جمهور مطرح شد واکنش بانوان فعال فضای مجازی به شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش + عکس توجه ویژه رهبر انقلاب به حوزه خانواده در پیام به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری عزیزجمهور ویدئو | تجمع بانوان مشهدی درفراق خادم الرضا (ع) و یاران شهیدش مادرانه‌های بانوان مشهدی در فراق شهادت خادم الرضا (ع) و یارانش + تصاویر خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید آخرین سخنان شهید آیت الله رئیسی درباره بانوان + فیلم و عکس خزعلی: آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند هشت چکاپ مهم برای بانوان فیلم «زنانی که با گرگها دویده‌اند» اکران می‌شود؟ خزعلی: به دنبال افزایش دورکاری برای مادران شاغل هستیم بازارچه محصولات بانوان کارآفرین در دهه کرامت به صورت کشوری برگزار شد تصاویری بی‌مانند از جلوه‌های هنر در حرم بو می‌کشم طراوت این چشمه‌سار را ندا شهسواری برای سومین بار المپیکی شد گپ‌وگفت با نویسنده‌ای که ۴ کتاب امام‌رضایی دارد | هیچ‌وقت به تکرار نرسیدم گوهرشاد خاتون گزارشی از حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در منازل خانواده شهدا | مهمانِ مامان
سرخط خبرها
معرفی کتاب | نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره)

معرفی کتاب | نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره)

  • کد خبر: ۲۱۰۰۵۴
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) به کوشش ساسان طهماسبی کهپایی نوشته شده و توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ۲۲۸ صفحه نخستین بار در سال ۱۳۸۵ به چاپ رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در تاریخ ایران به طور سنتی مشارکت زنان درباری به شرکت در توطئه‌ها و سیاست‌های مخرب حرمسرای شاهان محدود می‌شد.

ولی از دوران قاجار به بعد مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی زیادتر شد که شرکت آنان در جنبش تحریم تنباکو و انقلاب مشروطه نمونه‌های این تکاپو است.
با اجرای سیاست‌های ضد دینی همانند حجاب توسط پهلوی اول و سعی در تحمیل مظاهر تمدن غربی به زنان در دوران محمدرضا شاه زنان جامعه اسلامی برای ایفای نقش مثبت به نهضت امام خمینی (ره) پیوستند و بیشتر در بعد تبلیغات کوشیدند.

آنان به تدریج در تمامی مراحل نهضت شرکت کردند و در به ثمر رساندن انقلاب و حفظ دستاورد‌های آن از پا ننشستند.

معرفی کتاب | نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره)

کتاب "نقش زنان در نهضت امام خمینی (ره) " پژوهشی درباره حضور و نقش آفرینی زنان در حمایت از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است که در چهار بخش تنظیم شده است.

بخش اول با عنوان "سابقه‌ی مبارزات زنان قبل از نهضت امام خمینی"، نقش سیاسی و اجتماعی زنان پیش از دوران پهلوی را مطرح می‌کند.

عوامل سیاسی و فرهنگی موثر در حضور آنان در نهضت برشمرده شده و مهم‌ترین احزاب سیاسی تاثیرگذار در جامعه‌پذیری سیاسی زنان معرفی شده که از آن جمله جبهه‌ی ملی و حزب توده است.

بخش دوم، به بررسی دیدگاه‌های امام خمینی درباره‌ی نقش سیاسی و اجتماعی زنان و نقش آنان در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اختصاص یافته است.

مبارزات سیاسی زنان در سال‌های (۵۷-۱۳۴۳) مبحث سوم از کتاب است که در این بخش اقدامات فرهنگی رژیم با رویکرد غرب‌گرایانه و نقش زنان در تظاهرات این مقطع بازگو شده است و در مبحث پایانی کتاب، اوج‌گیری انقلاب اسلامی و حضور زنان، به تفصیل از حضور زنان در ایام مختلف انقلاب در سال ۱۳۵۷ تا پیروزی انقلاب سخن رفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.